Jaké má být firemní sídlo?
Než se někdo rozhodne začít věnovat svému podnikání, musí si založit nějakou firmu. A když chce takovou firmu založit a provozovat, musí mít pro tuto pochopitelně i firemní sídlo. Bez toho by to vůbec nešlo, protože každá firma své sídlo mít musí. A to jak kvůli zákazníkům, s nimiž má být v kontaktu, tak i kvůli státním institucím, které by bez sídla existenci žádné firmy neumožnily.
A tak si každý zakladatel a provozovatel nějaké firmy její sídlo pořídí. A aniž by to možná tušil, rozhodl už v tomto okamžiku určitou měrou o tom, jak se mu bude v byznysu dařit. A to proto, že má sídlo na chod firmy často významný vliv. Když toto totiž působí solidně a důvěryhodně, je obdobně vnímána i firma samotná, aspoň dokud se neprokáže opak, zatímco když je toto nevalné, pověsti firmy i jejím výsledkům spíš škodí.
A co to znamená v praxi? Přece to, že každý soudný člověk použije pro svou firmu to nejlepší sídlo, jaké si jenom může dovolit. Aby nebyl sám proti sobě.
Jenže to někdy nestačí. Začínající a často i už dlouho působící podnikatelé totiž nebývají natolik bohatí, aby si mohli dovolit jen tak utrácet za nějakou skutečně prestižní nemovitost, která by umožnila jejich firmě navenek zářit. A i kdyby chtěli, prostě si objekt na dobré adrese nepořídí.
Ale hodil by se jim. A proto se často využívá aspoň nejlevnější virtuální sídlo Praha, které také může leckteré firmě pomoci. Jde tu ale o to, že firma využívá jako sídlo pouze adresu objektu někoho jiného, kdo jí to za úplatu umožňuje. Takový objekt se pak může stát místem, kam si firma nechává posílat korespondenci, tady tato firma může třeba využívat kancelářské prostory a podobně. Čímž si získá punc solidní firmy, sídlící na ideálním místě. I když ve skutečnosti působí třeba i někde docela jinde. Těží z toho, že má její sídlo skvělou pověst, a má se tedy lépe, než kdyby se vědělo, že se fakticky nalézá na daleko hůř vypadajícím místě.
Než se někdo rozhodne začít věnovat svému podnikání, musí si založit nějakou firmu. A když chce takovou firmu založit a provozovat, musí mít pro tuto pochopitelně i firemní sídlo. Bez toho by to vůbec nešlo, protože každá firma své sídlo mít musí. A to jak kvůli zákazníkům, s nimiž má být v kontaktu, tak i…